06 février 2012

We Need to Talk about Kevin – Lynne Ramsay

Based on the novel firmed Lionel Shriver, We Need to Talk About Kevin approaches in a very singular way the relation between a mother and his son. Eva puts an end to its professional life and its personal ambitions to give rise to Kevin. From the start the communication between the mother and the son is very complicated. At the dawn of its 16 years old, Kevin makes the irrevocable thing. Devastated, Eva wonders then about her responsibility. She starts an anamenis on its relation with her son, recalling step by step the trajectory which, from his childhood to adolescence, led Kevin make the unthinkable one. Assembled in Flashback the film, as the novel, adopts the point of view of the mother, which explains the quasi omnipresence in the film of this red color blood. The directing has, morever, the merit to remotely hold the emotion to concentrate on the exam quasi clinical, precise and freezing of a missed relation mother-son. This technique makes also possible to this story, which is stretched on about 20 years, to avoid a frontal hatred to go towards more complexity, this last bringing us to various interrogations about this relation…

Inspiré du roman éponyme signé Lionel Shriver, We Need to Talk About Kevin aborde d’une façon très singulière la relation mère-fils.  Eva met sa vie professionnelle et ses ambitions personnelles entre parenthèse pour donner naissance à Kevin. D’emblée la communication entre la mère et le fils s’avère très compliquée. A l’aube de ses 16 ans, Kevin commet l’irréparable. Dévastée, Eva s’interroge alors sur sa responsabilité. Elle entame une douloureuse anamnèse sur sa relation avec son fils, retraçant pas à pas la trajectoire qui, de l’enfance à l’adolescence, a conduit Kevin à commettre l’impensable. Monté en flash-back le film, comme le roman, adopte le point de vue de la mère, ce qui explique la présence quasi omniprésente durant le film de cette couleur rouge sang. La mise en scène a, de plus, le mérite de tenir à distance l’émotion pour se concentrer sur l’examen quasi clinique, précis et glaçant d’une relation mère-fils ratée. Cette technique permet également à ce récit, qui s’étire sur une vingtaine d’années, d’éviter l’écueil d’une haine frontale  pour aller vers plus de complexité, cette dernière nous amenant à diverses interrogations au sujet de cette relation…

Inspirado de la novela firmado Lionel Shriver, We need to Talk About Kevin aborda de una manera muy singular la relación madre-hijo. Eva pone su vida professional y sus ambiciones personales entre paréntesis para dar nacimiento a Kevin. Inmediatamente la comunicación entre la madre y el hijo resulta muy complicada. A las puertas de sus 16 años, Kevin comete el irreparable. Devastada, Eva se pregunta entonces sobre su responsabilidad. Empieza una dolorosa anamnesia sobre su relación con su hijo, describiendo paso a paso la tryectoria que, de la infancia a la adolescencia, condujo a Kevin a cometer el increíble. Presentado en flash-back la película, como la novela, adopta la opinión de la madre, lo que explica la presencia casi omnipresente durante la película de este color rojo sangre. Además la puesta en escena tiene el mérito de tener a distancia la emoción para concentrarse en el examen casi clínico, preciso y frío de una relación madre-hijo faltada. Esta técnica permite también a este relato, que se estira sobre una veintana de años, de evitar el escollo de un odio frontal para ir hacia más complejidad, este última conduciéndonos a distintas interrogaciones con respecto a esta relación…

We Need to Talk About Kevin – Lionel Shriver







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